WOYWW stoel wordt keukentje

Al een tijdje niet geblogd... Ik ben bang dat de berichten minder gaan worden. 
Het ontbreekt me aan tijd. En na al die jaren is dat niet zo erg.
Maar vandaag is er weer een leuke:



Nu kan ik het wel laten zien... het kinderkeukentje dat ik heb gemaakt.
Laatst heb ik een paar foto's geplaatst over hoe ik het maakte, maar de verjaardag van onze kleinzoon moest eerst plaatsvinden voor ik het kon laten zien...dus dat is nu mogelijk.

Het verzoek was: een keukentje over een eetkamerstoel. Want dan kun je het eraf halen en opbergen.
Ideaal voor kleinbehuisden.

klik hier voor dat bericht. Daarin lees je hoe ik begonnen ben. En wat ik van plan was.

Onze dochter stuurde me een tekening met maten van de stoel en aan de hand daarvan ging ik aan de slag. 

Hieronder zie je dat het 'plankje', bestaande uit een foamplaatje in de zijkant van het schap is gestoken. Dat schuif je er zo uit, zodat het niet in de weg zit bij het opvouwen.


Blijft wel de metalen lineaal zitten als enig niet opvouwbaar stukje.
Maar die is maar zo'n 25 cm (schat ik) lang..en zit in de bovenriggel van de voorkant... daar sluit de ovenklep met mag.

Onze schoonzoon maakt nog een plankje voor onderop de sporten, zodat de pannetjes ook echt in het oventje staan


De keuken ontstond gaandeweg...zowel in mijn slaap (halfsluimer is voor mij de beste inspiratietijd waarin ik praktische problemen oplos).

Voor de pitten heb ik dus de zilveren folie gebruikt van de koffieverpakkingen (de binnenzak)




Reacties

  1. Die is mooi geworden! Daar kan hij veel mooie speelmomenten mee hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat ontzettend leuk bedacht! En ook zo mooi gemaakt, groot compliment hoor!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is very clever!
    Have a wonderful Wednesday :)
    Bubbles #11
    http://patchworkapples.blogspot.co.uk/2017/03/woyww-406.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super idea and it looks so real. What little child wouldn't love this cook stove? Nice job❣Linda@Wetcreek Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent echt creatief. Hij is super geworden👍🏻👍🏻👍🏻. En ik ben dus niet de enige die slapende op goede ideeen komt😉😉😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, how creative. I love the imagination and the way you got round the lack of space. Sarah #25

    BeantwoordenVerwijderen
  7. That is so clever, and I'm sure it wil be incredibly well 'used'. Such a great and portable way to make an interactive toy - brilliant!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, al die reacties. Hij is nog niet opgevouwen geweest hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. That's really beautiful! My children would have loved it when little.

    Happy WOYWW
    Sharon k #31

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow-that is awesome! The children are going to love it! So much thought went into this, it's probably much better than what your daughter even thought of! Congratulations on your new grandson! Thanks for sharing! Lindart #39

    BeantwoordenVerwijderen
  11. That is absolutely beautiful. And it will be used for many years.
    Monica #38

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wish you lived closer to me so that I could ask you for more clever ideas! That is one brilliant 'cooker'. Well done you and have lots of fun Grandson.
    Christine #23

    BeantwoordenVerwijderen
  13. How clever, love it. Happy belated woyww, Angela x19x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat is het fornuisje leuk geworden!!!
    helemaal niet erg dat je minder blogt.. als je er maar niet mee stopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met veel liefde gemaakt oma!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts