keukentje maken van een stoel



Eén van onze kleinkinderen viert over een poosje zijn 2e verjaardag.
Mijn dochter heeft al een verlanglijstje en daar staat een keukentje op.


Die kun je te kust en te keur kopen. Heel luxe of eenvoudig. Je kunt het nieuw aanschaffen of soms bij het grof vuil scoren.

Alles is mogelijk.
Maar als je dan zo'n keukentje hebt, dan zit je ermee...

Want wat ik vaak zie, is dat de keukenspullen door heel de kamer slingeren en de keuken zelf een verzamelbak is van lintjes, paperclips, vetkrijtjes, snippers papier en de jongste glitterster van de dagopvang.
Troepig dus.

Nou is het wel zo dat kleinzoon ernstig aan het kóken is. En dat vraagt dan toch weer om iets!

Dus hebben we verzonnen dat je een stoelkeuken kunt maken. 
Je haalt de keuken van de stoel zodra kindlief klaar is met koken en vouwt 't op.
Dochter vroeg of ik het zag zitten om dit te maken.
En zo zit ík dus te verzinnen dat de lap gordijnenstof, die een andere dochter bij mij achter liet
(voor-u-weet-vast-nog-wel-wat-u-er-mee-kunt-en-anders-mag-het-weg), hiervoor geschikt is.

Dan begint het grote uitvoerwerk.
Als ik het zag zitten, mocht er een 'ovendeur' in, want er kon nog een plankje op de onderste stoelsport.


Ok... Ik heb een restje ruitenfolie over en met biaisband kom je een heel eind. 
In de rand boven de afgewerkte opening schuif ik een metalen lineaal. Op de 'ruit' naai ik magneetjes aan de bovenkant. En zo kan de klep sluiten...


Omdat ik blauw biaisband gebruikt heb, leek het me mooi om met blauw verder te gaan. Dus ook de 'knoppen' worden blauw.




Dan komt de kookplaat aan de beurt. toch even op pinterest gekeken om ideeën op te doen.


Het is niet goed te zien maar ik heb cirkels van zilver koffieverpakkingen geknipt en zwarte streepjes voor de pannendragers van zwart biaisband,,,

Ze zitten al vast.
Op het vervolg moet je nog even wachten, want 't is nog niet klaar... 
Als kleinzoon zijn keuken krijgt, laat ik de rest zien.

Ik fantaseer vrolijk verder achter de naaimachine.

Reacties

  1. Wat een leuk idee en de uitvoeringis ook al zo leuk, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er al heel creatief uit, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh... Spannend! Hij gaat er vást veel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat komt wel goed, wat is er nou mooier dan een keuken zo mooi gemaakt van oma. Zal vast veel leuke speelmomenten opleveren voor weinig geld. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. owww wat geweldiggggggggggggggg!!!!
    jij kan ook alles!!
    ik zou plastic nooit durven naaien!
    maar wat een geweldig goed idee om een stoelhoes te maken wat gelijk speelgoed is!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten