tas van tuingrond verpakking.


 De laatste aarde is dit jaar in de grond gegaan. De zak is leeg. Bij het opruimen dacht ik, wat een vrolijke kleuren eigenlijk.
Als ik die nou eens even apart leg!.
Dus komt ie niet bij het plastic afval, maar in een hoekje van de schuur.


Later haal ik de zak tevoorschijn... te nieuwsgierig of ik er wat mee kan. Eerst open knippen en schoonmaken.
Ik maak een patroon en knip gaandeweg de onderdelen.
En er moet een goede stoffen voering in komen.



Ik kies rode stof voor de binnenkant. Niet echt stevig.
Het plastic heeft zelf ook niet veel stevigheid, merk ik.
Dan komt de blauwe ikea-tas van pas... gekregen van iemand die niet wist wat ze er mee moest.


Rood garen op de machine en daar gaat ie.... als ik later beneden thee ga drinken, zegt mijn man: "wat is er, je loopt te glimmen". 
Ja ja, ik heb er schik in.



De bodem van de tas wordt ook verstevigd.... maar deze komt aan de voering vast.


Er moet nog een rits in.... Ook hergebruik natuurlijk. Ik vind twee ritsen, die Elianne me pas gaf.
Waarvan waren zo ook weer? Oh ja...van haar oude laarzen.


Een klep is wel leuk, maar past niet helemaal over de tas, zoals ik van plan was.
Ik zit natuurlijk met de maten van de potgrondzak...

Dan bedenk ik dat die klep ook op de voorkant kan.
Maar een klep zonder reden is niks.
Dus dan moet er nog een rits in met een zak erachter..
Pruts pruts... kan dus gewoon.
De voering zit toch nog niet vast.



Uiteindelijk gaat ook rits bovenin vast en de voering.
Nu is mijn garen op.... jammer want de hengsels moeten nog. 
Ik ken mezelf... als ik stop, stop ik vaak voor langere tijd.
Afwerken is niet mijn sterktste kant.


Nieuwe klos en even doorzetten nu.


Ik had nog een hartje liggen, die ik heb gemaakt van een oude zilveren koffieverpakking...( achter) en een lapje stof, opgefrist met lovertjes... Past er leuk bij.



De achterkant is ook prima toch?


Labeltje erop. alles-vanellis.


En nu kan ik 'm gebruiken.
Ik ben trots op mijn probeersel.

Reacties

  1. geweldig!!!!
    wat een prachtige bloemen staan er op!
    ik koop vaak rijst in 20 kilo zakken.. daar zit vaak ook een mooi plaatje op..
    ik ben geen ster in naaien.. maar proberen kan altijd.. toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi en creatief. En fijn om zo dingen te maken die anders in de prullebak verdwijnen. Wat een lief hartje. Je bent mijn eerst volger, bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met recht dat u daar trots op bent, wat een geweldig hergebruik idee en het resultaat is fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het een supertas!
    groetjes van imke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind 'm erg leuk geworden en uniek natuurlijk. Onlangs kwam ik ook zoiets tegen op het internet, maar dat was van zwaarder materiaal, laat ik nog een keer zien op mijn blog. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar mag je zeker trots op zijn Elizabeth !! Wat een creativiteit en doorzettingsvermogen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maag je echt wel trots op zijn, HIJ IS PRACHTIG!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan me helemaal voorstellen dat je liep te "glimmen"!
    Origineel, leuk bedacht én ook nog eens netjes uitgevoerd. Een tien met een griffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig leuke tas, hoe kom je erop!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten